1 maand - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu 1 maand - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu

1 maand

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 September 2011 | Hongarije, Boedapest

De eerste maand zit er (zo goed als) op. De eerste week waren mama en Davey hier natuurlijk nog, waardoor dat misschien niet helemaal telt. Toch begin je na een maand wel steeds meer dingen te missen. Gelukkig kan je met je familie en vrienden gewoon praten, wat het al wat makkelijker maakt. Maar wat ik vooral mis is het gemak wat ik in Nederland heb. Hier gaat niets vanzelf en zelfs boodschappen doen is elke keer weer een uitdaging omdat er echt niets van dat Hongaars te begrijpen is.

Ondanks de weersverwachtingen, was het op dinsdag na elke dag mooi weer. Dinsdagmorgen was onze les History of Architecture in de stad en zijn we naar de Mathias kerk geweest en omgeving. Zo zie je nog eens wat!

Afgelopen week was ook de eerste week dat ons rooster volledig was. Dat zijn me toch lange dagen! Gelukkig kunnen er nog een paar lessen worden geschrapt, omdat ik 30 studiepunten nodig heb en ik nu een lesrooster volg voor iets van 40 studiepunten. Ook werd deze week het eerste huiswerk gegeven. De leraren hier hebben er blijkbaar geen hekel aan! Genoeg te doen...

Voor Building Design hadden we gelukkig niet zo verschikelijk huiswerk. We moesten verplicht naar Normafa. Dat ligt aan de buda-kant in het bos boven op de berg. We zijn vrijdag met de hele klas erheen geweest. Vanaf het hoogste punt heb je echt geweldig uitzicht en kan je tot de bergen op de grens van Slowakije kijken.

Omdat ik al 1,5 maand veel moet hoesten toch even met mijn Nederlandse huisarts gebeld. Deze heeft me netjes een recept in het Engels gestuurd, zodat ik het kon ophalen bij de apotheek. Maar zelfs bij de apotheken kunnen ze hier geen Engels! Nu worden ze maar vanuit Nederland opgestuurd. Dit weekend heb ik het maar lekker rustig aangedaan, omdat ik al even niet zo fit ben. Naast schoonmaken, boodschappen doen, huiswerk maken en een blog schrijven heb ik echt niets gedaan. Af en toe ook wel lekker!

Deze dinsdag staat er weer een uitstapje op de planning met History of Architecture. Waar deze heen gaat weten we nog niet, maar daar zal vast ook weer veel te zien zijn.

Foto's van deze week zal ik even uploaden, zodat iedereen mee kan genieten.

Liefs Marieke

  • 25 September 2011 - 18:01

    Maaike:

    Klinkt goed! Kan me voorstellen dat 't een beetje opgang komen is, maar dat went vanzelf ;) Xxxx.

  • 25 September 2011 - 18:06

    Gianne :

    De medicijnen zijn inderdaad onderweg!! :D Whoeeehoee!!
    Ahg en verder hoef je hier weinig te missen, het is rustig hier! Gelukkig hebben we nu al een paar dagen lekker weer!! :D
    Wij moeten nog ff kijken om dan een andere week naar je toe te komen he..
    Geniet er maar van, voor je het weet zit je hier weer en is het weer heel normaal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Minor Budapest

Minor construction management @ Szent Istvan University

Recente Reisverslagen:

13 December 2011

Laatste dagen

18 November 2011

Wenen

13 November 2011

Laatste maand!

26 Oktober 2011

Update

07 Oktober 2011

Belgrado
Marieke

Studente bouwtechnische bedrijfskunde op Saxion Hogeschool Enschede

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 60937

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 16 December 2011

Minor Budapest

Landen bezocht: