Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu

Wenen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 November 2011 | Oostenrijk, Wenen

Vanavond een update vanuit Wenen! Vroeg in de morgen zijn Tugba en ik afgereisd naar deze stad. Om 10 over 7 zijn we vertrokken vanuit Boedapest om 2 uur en 50 in de modernste trein te zitten die ik ooit heb gezien. Na een snelle rekensom zijn we dus om 10 uur aangekomen in Wenen.

Inchecken bij het hostel kon pas vanaf 2 uur, waardoor we eerst maar de stad in zijn gegaan. Wenen is een erg mooie, historische stad die ook erg veel moderne features heeft. Wat opvalt is dat alle gebouwen, straten en voorzieningen hier erg goed onderhouden zijn. In Boedapest ligt dit toch iets anders. Het is wel duidelijk dat hier iets meer geld te besteden is dan in Hongarije.

Vandaag hebben we in totaal 7 uur door de stad gelopen. Nu zit ik dus met een stel lamme benen even achter de computer van het hostel. Er zijn erg veel indrukwekkende gebouwen te zien en overal waar je loopt is wel iets te zien.

Het hostel is gelukkig erg goed. We delen een kamer met nog 2 meiden, deze moeten we nog wel ontmoeten. Dat zal vanavond vast gebeuren. Op dit moment zit ik beneden in de bar achter een van de computers die hier staan.

Vanavond zijn we ook nog even naar de Donau gegaan in de hoop mooie bruggen op de foto te zetten. Na ongeveer 2 uur waren we eindelijk bij de Donau. Tot onze grote teleurstelling was er geen enkele mooie en/of verlichte brug! Dat was flink verdrietig na die lange wandeling.

Morgen gaan we wat paleizen bezoeken en vermoedelijk even naar het eiland en nog wat andere beroemde gebouwen bezoeken. Er staat nog genoeg op de planning, want de stad is erg groot! Hopelijk werken mijn benen morgen weer volledig mee, want het zal weer zwaar worden. Morgenavond staat onze terugreis ook alweer op de planning, dus we zullen even door moeten zetten morgen.

De blog moet nog worden bijgewerkt en foto's volgen z.s.m.

Nu zit ik vooral in gevecht met de toetsenborden die ze hier hebben, waardoor dat typen niet zo soepel gaat..

Liefs Marieke

• 23 November 2011 - 10:17

Gwendolyn:

Dacht dat je daar naar school ging, schijn je gewoon een halve wereldreis te maken! Klinkt wel tof allemaal!

X

• 09 December 2011 - 08:35

Gianne:

Ik lees deez nu pas! Dom jaaaa.. :P
    Hahaha maar ik wist al dat het leuk was enzo.. :P
    Maar ik denk zal toch nog ff een berichtje plaatsen!!

NOG EEN WEEK