Voorbereiding? - Reisverslag uit Schoonoord, Nederland van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu Voorbereiding? - Reisverslag uit Schoonoord, Nederland van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu

Voorbereiding?

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Augustus 2011 | Nederland, Schoonoord

Lukte het me vorige week nog om elke nacht de klok rond te slapen, deze week is alles veranderd. Deze week is het definitief: de laatste dingen worden geregeld en gekocht, mijn (verrassings-) afscheidsparty staat voor de deur en de eerste spullen zitten al in mijn koffer. Het komt allemaal ineens heel hard dichterbij.
Ik heb nog één week te gaan in het mooie Nederland. Deze week vult zich vooral met sociale en praktische verplichtingen. Een week vol bioscoopbezoeken, drankjes doen en op bezoek bij die mensen die je echt nog móét zien voordat je weggaat. Bijna iedereen met wie je in de afgelopen vijf jaar contact hebt gehad moet nog even worden gesproken of gezien. Naast al die sociale gebeurtenissen moeten de koffers ook nog worden gepakt, de laatste formulieren worden ingevuld, valuta worden gewisseld en nog veel meer van die puur noodzakelijke dingen.
Vol overtuiging besloot ik enkele maanden geleden naar het buitenland te vertrekken voor mijn minor. Het staat en klinkt ook best stoer en koel. Toch lijkt het allemaal even iets minder koel na het invullen van de eerste paar formulieren, wetende dat er nog heel wat formulieren, vragenlijsten en telefoontjes zullen volgen om het ook maar enigszins in goede banen proberen te leiden.
Vol overtuiging nam ik het besluit en ik sta nog steeds achter dat besluit. Toch komt het vertrek nu wel erg hard dichterbij en of je echt alles goed geregeld hebt, daar kom je uiteraard ter plekke pas achter. Nu met nog een ruime week voor de boeg in Nederland beginnen de zenuwen dan eindelijk. Vorige week sliep ik nog lekker uit, deze week ben ik constant voor zeven uur in de ochtend wakker. Ik zal bij deze dus toegeven dat ik vanaf heden niet meer onder de spanning en zenuwen uit kan komen.
Bij deze heb ik het dan bekend, ook al riep ik dat ik daar geen last van zou krijgen. Met dat toegeven begint ook de vraag over heimwee op te komen: zal ook heimwee mij gaan treffen? Mijn computer heb ik inmiddels bewapend met Skype. De snelkoppeling hiervan staat naast die van MSN en vlakbij de snelkoppeling naar Hyves en Facebook.
Zondag 28 augustus is de officiële vertrekdatum. Zoals de planning nu is vertrekken we in de loop van de ochtend. Snel genoeg zal ik dus antwoord krijgen op al mijn vragen en zullen mijn twijfels niet meer bestaan. Ik zal binnenkort een reisupdate plaatsen en eventueel wat foto's van mijn afscheidsparty plaatsen.

Liefs Marieke

  • 19 Augustus 2011 - 02:21

    Gianne:

    Ja... Hier is dan op jouw eerste berichten een eerste reactie. We gaan je natuurlijk op de voet volgen, we skypen, bellen, smsen, mailen, maar boven alles komen we natuurlijk jouw kant op! Voor nu is dat nog niet aan de orde, je afscheidsfeest is vandaag en alle voorbereidingen zijn dan ook in volle gang! We kunnen nu nog zeggen: Tot straks! xx

  • 19 Augustus 2011 - 10:04

    Hermien:

    Het komt allemaal wel goed en vergeet niet dat je heel veel moet genieten van deze ervaring. X

  • 22 Augustus 2011 - 14:39

    Gwendolyn:

    Of je nou heimwee krijgt naar hier of niet.. Wij gaan je natuurlijk wel missen! Succes en "we keep in touch"

  • 22 Augustus 2011 - 19:09

    Sabrina:

    Ik wens jou heeel veeel succes en geniet er lekker van! :D
    Mooie kans om dit te doen...

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schoonoord

Minor Budapest

Minor construction management @ Szent Istvan University

Recente Reisverslagen:

13 December 2011

Laatste dagen

18 November 2011

Wenen

13 November 2011

Laatste maand!

26 Oktober 2011

Update

07 Oktober 2011

Belgrado
Marieke

Studente bouwtechnische bedrijfskunde op Saxion Hogeschool Enschede

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 60940

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 16 December 2011

Minor Budapest

Landen bezocht: