School (en feesten) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu School (en feesten) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu

School (en feesten)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 September 2011 | Hongarije, Boedapest

Mama en Davey zijn vorige week zaterdag weer vertrokken richting huis. Inmiddels zit mijn eerste week alleen er dus op. Deze week waren de eerste lessen, maar ook was er genoeg tijd voor feestjes e.d.

Nu mama weg is moet ik toch alles zelf doen. Mijn was kan ik niet in het weekend bij haar brengen, waardoor ik toch zelf die rottige broeken met alle vakken en zakken moet strijken.

Dinsdag heb ik op schol een engelse test gehad, waarvan de uitslag nog steeds niet bekend is. Woensdag was de eerste les gepland: Construction Technology. Helaas was de lerares van dit vak er nog niet, waardoor we les kregen van een invaldocente die slechts een paar woorden engels sprak. Donderdag stonden er 2 blokuren op het programma. Een blokuur World Architecture & Lifestyle en een blokuur Ancient Civilizations. Deze lessen werden gelukkig gegeven door iemand die wel goed engels kan.

Naast al die lessen was er natuurlijk genoeg tijd voor feestjes en vrijdagavond was er party in ons appartement. Met 20 mensen erbij wordt zo'n appartement toch wat krapjes, maar het was erg gezellig! Om 2 uur werd er besloten nog even de stad in te gaan, omdat iemand een goede club wist. Na 2 uur door de stad lopen hadden we die club nog niet gevonden en zijn we geëindigd bij de McDonalds. Maar het was een geslaagde avondwandeling..

Verder is het hier nog steeds lekker weer en vandaag gaan we waarschijnlijk naar een noordelijkere plek langs de Donau, waar deze schoner is. Aangezien het water heel koud schijnt te zijn denk ik wel dat ik het bij kanoën laat.

Komende week zal ik toch vol aan de bak moeten. Misschien dat ik de feestjes op maandag, dinsdag en woensdag dan maar even moet overslaan... We zien wel hoe het loopt.

Liefs Marieke

  • 11 September 2011 - 15:58

    Gianne:

    Nou ik heb al een foto toegezonden gekregen vanaf de Donau en dat zag er wel lekker uit! Hier schijnt het zonnetje nu ook even, maar we zijn vandaag naar de 'herfstfair' geweest.. Wat betekend dat wij echt geen lekker weer meer krijgen???? :(

  • 12 September 2011 - 05:02

    Hermien:

    idd doe maar kalm aan met die feestjes dat kan altijd nog wel , zorg eerst maar dat je je draai daar vind.
    ps de foto van de school ziet er goed uit

  • 13 September 2011 - 07:02

    Janny:

    Strijken is een keuze...feesten ook.....ik wist het wel...
    Als de stapel nog niet te hoog is en de broeken eigenlijk wel wat warm zijn...
    Daar zou je een feestje om kunnen geven

    liefs

  • 15 September 2011 - 09:47

    Gea:

    Hallo reiziger. Ik las over je probleem met het strijken van alle broeken met zakken en dat je wat dat betreft je moeder wel mist. Nu heb ik gehoord dat het maar anderhalf uur vliegen is dus... En er is natuurlijk ook nog een. mogelijkheid om de pijpen eraf te knippen als het zonnetje toch lekker schijnt. En niet strijken kan natuurlijk ook over 5 maanden ben je weer terug en wat kan het jou dan schelen doe of het mode is. Zo dat was mijn advies weer voor vandaag Geniet dan zijn de vijf maanden zo weer voorbij ,en ben je weer een hele ervaring rijker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Minor Budapest

Minor construction management @ Szent Istvan University

Recente Reisverslagen:

13 December 2011

Laatste dagen

18 November 2011

Wenen

13 November 2011

Laatste maand!

26 Oktober 2011

Update

07 Oktober 2011

Belgrado
Marieke

Studente bouwtechnische bedrijfskunde op Saxion Hogeschool Enschede

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 60937

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 16 December 2011

Minor Budapest

Landen bezocht: