Eerste ervaringen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

31 Augustus 2011 | Hongarije, Boedapest

Maandagavond zijn we met z´n drieën aangekomen in Boedapest. De muts van de TomTom gedroeg zich beter dan de dag ervoor.

Eenmaal aangekomen bij het appartement zijn we er ingelaten door mijn huisgenootje, de fransman. De vrouw van het verhuurbedrijf zou hier om half 6 zijn. Ze was hier om 9 uur...

Gelukkig is het appartement wel super. Het is allemaal netjes ingericht en het is lekker ruim. Ook de locatie is super. Ik zit ongeveer 50 meter van de donau en alle winkels zijn heel dichtbij. Naar school is één lange rechte weg. Gelukkig rijdt er een bus rechtstreeks.

Parkeren in Boedapest is wel een drama. Onze eerste parkeerboete hebben we dinsdag mogen ontvangen. De politieman was er net mee bezig toen we eraan kwamen. We hebben nog geprobeerd ons eronderuit te lullen, maar hij kon geen woord engels of duits. Straks gaan we even kijken of we niet nog één hebben.

Ook zijn we gisteren naar mijn school geweest en hebben we mijn lerares ontmoet. De school is echt oud. Mama vond het wel mooi (misschien heeft het met elkaar te maken).. Gelukkig was de lerares wel heel aardig

Vandaag gaan we met de rond tour bus en boot de stad verkennen. Het is echt een hele grote stad en met de auto er doorheen moeten rijden is niet eenvoudig!

Ik moet me nu toch echt om gaan kleden. Ik zal snel meer vertellen!

Liefs Marieke

p.s. ja de foto's komen nog (op hyves staat al wel wat van de heenreis)

• 31 Augustus 2011 - 08:06

Gianne:

Klinkt helemaal leuk! Ik heb ook helemaal zin om langs te komen! haha..
    Veel plezier vandaag en goed opletten zodat je ons al veel kan vertellen!! :)

xx

• 31 Augustus 2011 - 10:12

Dennis S:

Oh, dat gaat snel met die boete :p

Mooi dat het huis in ieder geval leuk is!

• 01 September 2011 - 15:06

Diny:

Jullie ervaringen gelezen, heel gezellig
    allemaal veel plezier met de rondtour.
    Groetjessss

• 02 September 2011 - 11:59

Janny:

Ha Marieke,
    Een lieve groet uit Dalen
    Liefs Janny

• 06 September 2011 - 13:44

Jannie Enjaap:

hoi marieke is alles goed daar in boedapest en is je school al begonnen hier alles ok en veel liefs van ons en dikke pakkerd van oma