Herfst en pepernoten - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu Herfst en pepernoten - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marieke Jonge - WaarBenJij.nu

Herfst en pepernoten

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 September 2011 | Hongarije, Boedapest

Na regen komt zonneschijn. Helaas komt er na zonneschijn ook weer regen. Want na morgen houdt hier het mooie weer toch echt op. Maandag en dinsdag gaat de temperatuur beneden de 20 en gaat het regenen! In de drie weken die ik er nu ben is het ook alleen nog maar mooi weer geweest. Het werd een keer tijd voor herfstweer. Maar door het slechte weer wat eraan zit te komen mis ik nu toch wel pepernoten. (hint!)

Vorige week hebben we fietsen gehuurd en zijn we ongeveer 20 km naar het noorden gefietst. Hier is de Donau schoner en rustiger dan midden in de stad. We hebben er zelfs in kunnen zwemmen. De Donau is alleen wel erg koud en de stroming is ook best sterk. Even oversteken naar de andere kant was er niet bij!

Afgelopen week is school dan echt begonnen. Het lesrooster is nu volledig ingevuld en het liegt er niet om. Vier dagen die allemaal ongeveer van 10.00 uur tot 17.00 uur zijn! En dan dachten we dat het makkelijk werd... We zullen dus echt aan de bak moeten voor school!

Nu is het weekend en wil ik daar nog even niet aan denken. Morgen gaan we naar het Balaton meer om te genieten van misschien wel de laatste mooie dag van het jaar. Dinsdag staat er met History of Architecture een uitstapje gepland naar de Matthias Kerk (oftewel Mátyás Templom). Ook gaan we misschien nog even naar het paleis. Er is de komende week dus weer genoeg te doen.

Liefs Marieke

• 18 September 2011 - 06:24

Gianne:

Ziet er gezellig uit!! :)

• 18 September 2011 - 10:18

Janny:

Dus qua weer is het nu net evn als bij ons...

• 20 September 2011 - 10:32

Gwendolyn:

Toy,

Dat klinkt allemaal toch best wel heel erg goed! Ik heb gister alweer mijn jas voor de herfst opgezocht.. Met een graad of tien in de ochtend, en 16 in de middag? Dan ziet het er bij jou toch echt beter uit! :D
    Heb wel medelijden met je lestijden, maar het word vast leuk?!

Have fun en tot snel xx